Понеділок, 18.12.2017, 19:22
Вітаю Вас, Гість

 

Козак Наталія Григорівна - 

             практичний психолог.

Освіта вища педагогічна.

Стаж роботи - 26 років

Спеціаліст  вищої кваліфікаційної категорії

 

 

 Педагогічне кредо :


« Дитинство – це ранок життя людини,
                      а ранок має бути щасливим».

 
                                                             
Визначальні напрямки роботи у здійсненні психологічного супроводу навчально-виховного процесу в Тлумацькому дошкільному закладі на 2017-2018 н. р.

1. Соціалізація дітей дошкільного віку.

2. Збереження та зміцнення психологічного здоровя дітей дошкільного віку.
3. Підвищення психологічної культури педагогів, батьків, дошкільників.
4. Психологічний супровід підготовки дітей до школи.

 

Корекційно-розвивальне заняття  для дітей старшого дошкільного віку

                                 «Пригоди Осіннього віночка»

Мета:   Розвивальна:

Розвивати вміння визначати емоційні стани за допомогою кольору (радість, страх, спокій, смуток, злість, здивування).

Формувати вміння знімати емоційне напруження, самостійно регулювати свій настрій.

Розвивати пізнавальну активність дітей, комунікабельність; творчу уяву, здібності до фантазування.

Навчальна:

Вчити дітей встановлювати зв’язок між подіями та емоціями, розширювати емоційні уявлення дітей.

Сприяти зміцненню почуття єдності, згуртованості, підвищення самооцінки.

Сприяти корек­ції емоційного стану, гармонізації почуттів, звільненню від негативу;

Виховна:

Виховувати у дітей доброзичливість, здатність до співпереживання, бажання допомагати один одному.

Виховувати інтерес до самих себе.

Діагностична:

Дослідити самооцінку та психоемоційний стан дітей.

Методи: етюди, кольоротерапія, бесіда, ігри та вправи на розширення емоційний уявлень, психогімнастика, денс-терапія, релаксація.

Матеріал: осінній віночок, медальйони у формі віночка, скринька, кольорові стрічки, сюжетні картинки, картки із логічним завданням, кольорові олівці.

Хід заняття

1. Етюд привітання «Подаруй часточку тепла свого серця іншому»

Мета: активізувати увагу дітей.

- Добрий ранок!

Ви довкола озирніться,

Один одному всміхніться,

Щоб ніхто не сумував,

З усіма радів і грав.

- Давайте з вами станемо в коло, привітаємо один одного оченятами, а ще своїми долоньками. Передайте своє тепло для друзів. Подаруйте свої добрі і щирі усмішки, розкрийте свої долоньки, наче маленьке серденько.

- Мені дуже приємно, що у вас гарний настрій. Я приготувала для вас сюрприз.

(Одягнути у вигляді емблеми кожній дитині віночок)

Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!

2. Вступна бесіда

(Підходимо до Осіннього віночка, в якого намальовані бліді кольори)

- Подивіться, чому це Віночок засумував?

- Діти, яка пора зараз у нас?(осінь)

Осінь прекрасна, барвиста , тепла, ясна! Після літнього різноманіття оживають багряні барви. Зазирнула осінь у найвіддаленіші куточки лісу, розмалювала кольоровими барвами всі листочки, наповнила цим ароматом повітря. Кольори у неї світлі і чисті, радісні і теплі. Багато жовтого, бо сонячно, ще трохи зеленого і багряно червоного.

Вправа для розвитку мовленнєвих та мімічних рухів

Психолог розповідає, що восени бувають різні дні: сонячні і похмурі. Діти зображують здивування (в день може світити сонечко, а вранці лежати сніг), смуток (пішов дощ, гуляти не можна), радість (виглянуло сонечко, діти ловлять його промінці над головою, попереду, збоку – плескають у долоні).

- Є у осені красень братик, називають всі його Осінній віночок. Та він чомусь засумував і кольори його стали мало помітними . Аби світ знову став кольоровим і барвистим, треба пробудити всі кольори осені, щоб вона більше ніколи не сумувала.

А які на вашу думку мають бути кольори осінього листочка?

- Ви знаєте, що за допомогою кольору можна побачити який настрій у людини? Червоний, жовтий оранжевий – це радісний, веселий настрій, зелений – спокійний, чорний і коричневий – сумний.

- Скажіть мені, будь ласка, на віночку які є кольори ?

- Давайте ми з вами пошукаємо кольори і розвеселимо віночок, щоб він звеселяв всіх діток у нашому садочку, всім було радісно і затишно.

- Вирушаємо у подорож?

3. Гра з листочком «Я та інші» (Діти стають у коло)

Мета: вивчення та розвиток самооцінки

Діти, давайте розкажемо Віночку про себе. Я буду давати вам листочка і задавати запитання, хто його отримає – дає мені відповідь.

- Скільки тобі років?

- Хто ти — хлопчик чи дівчинка?

- Як тебе звати?

- Як тебе вдома називає мама або тато? А в садочку?

- Тобі подобається твоє ім’я?

- Чи хотів би ти, щоб тебе називали іншим ім’я? яким саме?

- Чим ти любиш гратися?

- Який улюблений колір?

- Як звати твоїх друзів?

- Яка твоя улюблена тваринка?

- Яка улюблена казка?

- Який улюблений герой казки чи мультфільму ?

Ця гра може дати додаткову інформацію про самооцінку дитини, бо відмова від свого імені означає, що дитина незадоволена собою або хоче бути кращою (у своїй свідомості), ніж вона є за­раз.

Дитині пропонується розповісти про свого друга, маму, тата, бабусю, дідуся чи когось іншо­го, кого вона захоче. Важливо, щоб дитина змог­ла висловити свою думку, підкреслити позитивні риси іншого. Можна також попросити розповіс­ти про себе (якщо дитина зможе розкритися)

- Дякую, за ваші відповіді, що вмієте розповідати про себе. Давайте свої листочки покладемо у скриньку і подаруємо зелений колір для віночка.

(Запропонувати дитині прикріпити листочок зеленого кольору

4. Вправа на релаксацію «Їжачки»

Уявіть, що ви в лісі. Я — мама-їжачиха, а ви — мої маленькі їжачки. Ви спите, зігнувшись у клубочок, заховавши носик в лапки.

Раптом з-за високих дерев з’явився теплий промінчик сонечка, пригрів вас. Ви відкрили свої чорні, як намистинки, очки. Подивилися вліво, потім вправо на пелюстки ромашку, потім вниз на зелену травичку, нарешті, вгору на пташку, яка щосили вже співала пісеньку … Ви вийняли свій носик-під лапки і стали принюхуватися і пихкати.

Потім розгорнулися зовсім і потягнулися.

Вмилися росою, попили з маленького зеленого листочка.

Яка прохолодна, чиста вода! Їжачки навіть облизнулися.

Подивилися в калюжку. Побачили, що їх колючки сплутались і почали розчісуватися.

А ось мама-їжачиха з смачним сніданком. Їжачки зраділи. Підбігли до матусі, обняли її. Як добре, що на світі є мама!

Поки ми з вами гралися до нас вітерець надмухав жовтих листочків

(Дістати листочки жовтого кольору, запропонувати дитині прикріпити

їх на віночок)

Ми з вами гралися у нас хтось засумував під ялинкою. Зараз я подивлюся, хто це? Ой та це ж Їжачок. Зараз я запитаю у нього , що сталося?

5. Гра -лабіринт

- Їжачок , захотів запастися на зиму, та так сталося, що він заблудився у лабіринті, тож допоможемо йому його пройти . Ось ми з вами зробили добру справу.

А за це Їжачок подарує нам коричневі листочки, для нашого Осіннього віночка.

(Їжачок дає сундучок з коричневими листочками)

6. Гра «Добре-погано»

Мета: розвивати навички спілкування.

- Скажіть мені, будь ласка, а яку людину можна назвати доброю? (В кого добре серце)

- Що потрібно робити, щоб бути добрим? (не ображати інших, допомагати слабким, маленьким, тим, хто потрапив у біду. Потрібно не заздрити, не бути жадібним, байдужим, жаліти інших, говорити приємні слова, бути привітним і веселим)

- А зараз я буду показувати різні картинки, а вам потрібно сказати, хто робить добрі вчинки, а хто ні.

Розгляд малюнків, за відповіді дітей давати червоне сердечко-листочок.

Добре діло роби сміло.

Що сталося із цією старенькою жінкою? Як вона почувається?

Як можна допомогти бабусі?

 

2.У лиху годину пізнаєм вірну людину.

Хто намальований на картинці?

Чому в хлопчика сумні очі?

Як ви думаєте, про що він мріє?

3.Де є добрі люди, там біди не буде.

Що робить хлопчик? Який у них настрій?

Що робить дівчинка?

4.Не так вже боляче буває, коли вам хтось допомагає

Що сталося із дівчинкою?

Як виявляють співчуття її друзі?

Чи висохнуть у неї слізки завдяки таким друзям?

Коли вам боляче, хто вам допомагає почуватися краще? (Рідні, друзі, лікарі)

- Пам’ятайте, що панує істина проста: «Наш світ врятує доброта». Даруйте людям добро і воно обов’язково до вас повернеться.

- Давайте свої сердечка-листочки покладемо у скриньку і також подаруємо їх віночку.

(Прикріпити червоні листочки до віночка)

7. Денс-терапія (виконання танцювальних рухів під музичний супровід відео-фізкультхвилинки)

- Віночок хоче побачити як ви вмієте радіти і веселитися, запрошує вас потанцювати.

- Подивіться, ми знайшли оранжевий листочок, давайте подаруємо його віночку.

. Підсумок

- А нам вже час повертатися у дитячий садок

- Як називається країна, в яку ми подорожували? (країна Осіннього віночка)

- Що вам найбільше сподобалось? Чим?

- А чи було вам важко? Чому?

- Що вас здивувало? Що ви відчули?

- Чи змінився ваш настрій під час заняття?

8. Сюрпризний момент

- Любі дітки, ви були сьогодні такі уважні, кмітливі, розумні і сміливі.

- На згадку про подорож до Чарівної країни, Осінній віночок дарує нам свої яскраві стрічки. Вони будуть завжди дарувати вам гарний настрій та впевненість.

Під музику зав’язати кольорові стрічки

- Наша зустріч підійшла до кінця.

Хай кожен день для вас

Приносить радість,

І рідко десь блукає сум,

А настрій буде тільки гарним!

А серце - добрим і ясним.

- До побачення!