Понеділок, 18.12.2017, 19:21
Вітаю Вас, Гість

 




Перший раз у перший клас!
  Похід у перщий клас – одна із найголовніших подій у житті малюка. Як правило, до цього важливого дня всі батьки ретельно готуються. І готують свою дитину. Учать її писати, читати й рахувати. Купують портфель і шкільні приладдя.
    Школа – це не тільки читання, писання або рахунок. Це цілий новий світ, до якого дитина теж повинна бути готова.
   Серед батьків сьогодні існує думка, що краще віддати дитину до школи раніше. Тоді вона і закінчить її раніше. А навіщо? Куди поспішати дитині? Адже вона повинна навчитися ще й налагоджувати стосунки з людьми, відстоювати свою точку зору, бути самостійною.
   Для початку визначтеся, чого Ви хочете. Просто, щоб дитина закінчила школу раніше і вступила до вищого навчального закладу? Але й там їй навчатися буде нелегко, бо вона ще не подорослішала. Або Ви хочете, щоб дитина була успішною, навчалася із задоволенням і отримувала максимум знань, причому таких, які вона змогла б застосувати в житті?
   Якщо Вашому малюкові ще не виповнилося шість років до першого вересня, то не потрібно його мучити й віддавати в школу завчасно. Він до неї ще не готовий, навіть якщо Ви навчили його прекрасно читати й рахувати. Нерідко трапляються такі ситуації, в яких батьки дитини, що народилися, наприклад, улітку, наполягають на тому, щоб її взяли до першого класу. Батьки! Насамперед, задумайтеся самі, чи готовий Ваш малюк не просто висидіти 40-45 хвилин навчального часу, але й утримувати увагу такий тривалий час? Крім того,ні для кого не секрет, що навіть першокласникам, порушуючи всі вимоги, сьогодні задають домашні завдання. А це означає, що дитина буде навчатися чотири-п'ять уроків у школі, але й проводитиме не тільки півтори-дві години за письмовим столом вдома, виконуючи домашні завдання.
   Отже, якщо дитина посидюща, уважна, прекрасно налагоджує взаємини з однолітками й дорослими, легко адаптується в незнайомій обстановці, із задоволенням виконує різноманітні навчальні завдання в ігровій формі, Ви можете відвести іі до першого класу. А якщо Ви – батьки активного непосиди, що використає будь-яку хвилинку, щоб погратися або попустувати, то Вам потрібно звернутися до фахівців – педагогів та психологів. Вони допоможуть визначитися – відправляти дитину до першого класу або ще рік почекати, дати маляті можливість удосталь награтися й підрости.
   До 1 вересня потрібно підготувати не тільки портфель і шкільні приладдя. Малюк повинен бути готовий морально до нової обстановки, нових дітей і дорослих. Тому знайомство зі школою добре було б розпочати не у вересні, а набагато раніше. Приведіть дитину до школи, пройдіться коридорами, погуляйте на спортивному майданчику. Обов'язково розкажіть, як Ви пішли до першого класу. Поясніть малюкові, чим школа відрізняється від дитячого садочка, до якого він звик. Інформація не повинна бути односторонньою. Необхідно розповісти і про те, як буде цікаво в школі, і про те, з якими труднощами може зіштовхнутися дитина.
  Навесні або влітку познайомте свого майбутнього першокласника із учителькою. Тоді у вересні Ви уникнете тривожності, що іноді виникає в маленьких учнів під час зустрічі з новим дорослим.
    Період адаптації до першого класу в кожної дитини триває по-різному. Хтось звикає практично відразу, а комусь знадобиться досить довгий час, щоб стати школярем.Якщо дитина йде до школи неохоче, поговоріть із нею, намагайтесь з'ясувати, що її хвилює. Можливо, вона почуває себе невпевнено. Можливо, в неї не складаються стосунки з однокласниками. Намагайтеся частіше спілкуватися із учителькою, адже вона бачить Вашого малюка в різних ситуаціях і може допомогти Вам порадою.
   Коли малюк повертається зі школи, запитуйте в ньго, що цікавого він сьогодні довідався. Якщо дитина почуває, що Вам небайдужі її шкільні успіхи, то й навчатися буде із більшим задоволенням.


Як зробити так, щоб малюк із задоволенням пішов до першого класу?

•    Не віддавайте дитину в школу раніше шести років.
•    Познайомте дитину заздалегідь зі школою, учителькою та майбутніми однокласниками.
•    Розповідайте малюкові про школу, про свій дитячий шкільний досвід.
•    Не сваріть дитину за промахи та невдачі в школі, інкше незабаром вона не захоче туди йти.
•    Частіше спілкуйтеся із учителькою Вашого малюка.
•    Щодня цікавтесь, що нового довідалася дитина в школі.

Про анкети, тести для батьків йдеться у посібнику «Перші кроки дитини в школі»

Тест «Як дитина сприймає навчальний світ»
1. Чим найбільше любить займатися ваша дитина?
а) дивитися телевізор, розглядати малюнки, іграшки, фотокартки;
б) слухати пісні, співати, вгадувати мелодії;
в) робити щось самій, торкатися руками, придумувати забавки, жарти.
2. Як встановлює контакт з іншими дітьми?
а) важко, друзів майже не має;
б) без проблем вступає в контакти з дітьми та дорослими,
доброзичлива до всіх;
в)любить грати з товаришами, організатор спільних справ.
3. Як поводиться, коли приходять гості?
а) соромиться, поводиться тихо, мало розмовляє;
б) із задоволенням розповідає про свої справи;
в) не стримує свої емоції при незнайомих і дорослих людях, неспокійна, не вислуховує їх до кінця.
4. Як грається з товаришами ?
а) не любить галасливі ігри, не бере на себе головні ролі, пасивна;
б) спокійно спостерігає за дітьми, виконує ролі, добре наслідує;
в)любить керувати грою, часто міняє задум, нетерпляча;
5.Як переживає невдачу?
а)зосереджується на собі, відокремлюється від інших;
б)спокійно намагається повторити дії;
в)бурхливо, емоційно, плаче;
6.Як висловлює прохання ?
а)мовчки дивиться, просить „очима" ;
б)багато говорить, вимагає, доводить, аргументує;
в)торкається, ластиться, змінює тон голосу.
7.Що робить з найбільшим інтересом ?
а)любить конструкторні, комп'ютерні ігри, дивиться телевізор, розглядає картинки;
б)малює, щось робить руками;
в)слухає музику, говорить.
8.Що розповідає про дитячий садок, школу?
а)мало розповідає про свої враження;
б)розповідає про друзів, усе, що почула від учителя;
в)розповідає про те, що робили.
9.Як засинає ?
а)швидко і спокійно;
б)потребує спілкування, капризує, коли її залишають без казки;
в)неспокійно спить, довго крутиться перед сном.
10. Який подарунок найбільше бажає ?
а) комп'ютер;
б) музичний центр;
в) домашню тварину.
11. Чи любить малювати ?
а) більше любить розглядати картинки;
б) ні;
в) малює постійно, багато малюнків у зошиті.
12.Чи допомагає вдома по господарству і що найбільше любить робити ?
а) допомагає прибирати на книжкових полицях, розкладати речі на місця;
б) не любить допомагати, з бажанням орудує пилососом;
в) любить спільні домашні справи, але не доводить до кінця.
13.Як швидко змінюється настрій і з яких причин?
а) під час виникнення конфлікту переживає все в собі, на зовні не показує;
б)може легко образитись на будь-яке підвищення голосу;
в) швидко змінюється, якщо починається якась спільна робота в сім'ї.
14.Які ідеї і фантазії приходять частіше на думку?
а) щось змінити в навколишній обстановці, новий одяг,речі;
б)придумує слова, примовки, легко відгадує загадки;
в) поїхати на екскурсію, піти в цирк, театр, щось робити.

ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ
За кожну відповідь „ а „ - 1 бал; „ б „ - 2 бали; „ в „ - 3 бали.
14 - 20 балів — дитина сприймає образно-зорову інформацію;
20 - 28 балів — дитина сприймає уявно-слухову інформацію;
28 - 42 бали - дитина сприймає емоційно-чуттєву інформацію.

Що знає дитина про школу.
ЩО ВОНА ЗНАЄ ПРО ШКОЛУ?
Тепер визначте, що знає про школу ваша дитина. Адже вже першого вересня в неї виникне багато запитань і складних ситуацій. Для вас ці дитячі тривоги здадуться дрібницями, а для неї важкими завданнями. Будьте завбачливі й допоможіть дитині заздалегідь, вже тепер, знайти вихід із майбутнього скрутного становища.

Запитайте в неї:
1. Як звертаються до вчительки?
2. Як привернути до себе увагу, якщо потрібно про щось запитати?
3. Що сказати, якщо потрібно вийти в туалет?
4. Що таке урок?
5. Як дізнаються, що пора починати урок?
6. Що таке перерва?
7. Для чого потрібна перерва?
8. Як називається стіл, за яким діти пишуть?
9. На чому пише вчитель, коли пояснює завдання?
10. Що таке оцінка?
11. Яку оцінку може отримати учень?
12. Що таке шкільний щоденник?
13.У класі вчаться діти одного віку чи різного?
14. Що таке канікули?


  Поради батькам щодо психологічної
   підготовки дитини до школи.

 

 

«Від п ятирічної дитини до мене тільки крок,
від новонародженого до п'ятирічного - страшна відстань.»

Л. Толстой


1. Будь ласка, запам'ятайте, що основними психологічними причинами виникнення труднощів адаптаційного періоду є такі: - недостатній досвід спілкування з дорослими і однолітками; - недорозвиненість мовлення; - "неділовий" ( надмірно емоційний) характер спілкування з дитиною у сім'ї; - не сформованість звички виконувати вимоги дорослих та дотримуватися певних правил поведінки; - побоювання. недовіра до школи внаслідок неправильної орієнтації з боку батьків.
2. Добре, якщо Ви зацікавите доньку чи сина школою, викличете бажання навчатися там. Для цього намагайтеся заздалегідь визначитися, яку саме школу відвідуватиме Ваша дитина. Під час прогулянок покажіть їй споруду школи. Розкажіть про життя учнів.
3. Дитині значно легше буде пристосуватися до умов школи, якщо в сім'ї вона оволодіє певними необхідними навичками самостійності: - складати підручники, зошити та шкільне приладдя в портфель ( бажано привчити дитину робити це заздалегідь, звечора); - самостійно та охайно складати одяг для уроків фізичної культури; - впорядковувати свій письмовий стіл та ігровий куточок; - самостійно вести шкільний щоденник.
4. Важливо навчити дитину ввічливого спілкування з незнайомими людьми. Знаходячись поза домівкою, можна знайти безліч ситуацій для "вправлення" у спілкуванні.
5. Значну увагу приділяйте розвитку мовлення дитини, зокрема діалогічного. Частіше розмовляйте з дітьми, обговорюйте побутові "проблеми", привчайте висловлювати власну думку, міркування. Учіть правильно розгорнуто відповідати на поставлені запитання, а також правильно формулювати запитання до інших людей. Ширше використовуйте мовні ігри - їх Вас навчать самі діти, лише покажіть, що Ви хочете пограти з ними.
6. Будьте вимогливими до дитини.
7. У жодному разі не виявляйте у присутності дитини своїх переживань щодо того, як їй буде у школі, сумнівів, чи доброю до неї буде перша вчителька, побоювань з приводу того, чи буде дитина успішною у навчанні. Навпаки, демонструйте радість з приводу майбутнього вступу дитини до школи, впевненість у тому. що на неї чекають доброзичливі вчителі, цікаві знання, приємні товариші.
Завжди пам'ятайте: самопочуття дитини та успішність її адаптації до школи значною мірою залежить від Вас, шановні батьки!